Bu blog sayfası, ''Hikayem Değerli'' eTwinning projesi ekibinin yaptığı çalışmaları sergilemek amacıyla açılmıştır. Proje boyunca yapılan etkinlik ve çalışmalarımızın, kullandığımız yöntem ve tekniklerin sadece okullarımızda kalmayıp, okullarımızın ötesine taşımayı amaç edindik.
Ben Burçin Kuran. İstanbul Mehmet Akif Ersoy İlkokulu'nda 3.sınıf öğretmeniyim. Mesleğimde 9. yılım. Çocuklar arasındaki farklılıkları doğal bir zenginlik olarak görüyorum. Çocuklar arasındaki bireysel farklılıkları ortaya çıkararak, duygusal güveni ve bilişsel merakı birleştirmek için bu projede yer aldım. Bu proje ile çocuklar, ebeveynler ve öğretmenler hep birlikte gelişme imkânı bulmuştur. Birlikte yapılan bu yolculukta yer aldığım için çok mutluyum.
Hikâyeler çocukların duygu ve davranışlarını şekillendirmelerine yardımcı olurlar. Bunun yanı sıra çocuklara anlatılmak ve öğretilmek istenilen her şeyi dolaylı yoldan ifade etmenin en güzel yoludur.
Hikâyelerin en önemli faydalarından biri de, çocukların ruhsal ihtiyaçlarını karşılamasıdır. Başarma ihtiyacı, bilgi ihtiyacı, sevme ve sevilme ihtiyacı, güven ihtiyacı, bir gruba ait olma ihtiyacı, değiştirme ihtiyacı, estetik ihtiyacı, oyun ve bunun gibi birçok ruhsal durumu, yaşamlarından önce dinledikleri hikâyelerde deneyimlemektedirler ve bu durum çocukları yaşam gerçeklerine hazırlamaktadır. Bu beraberinde, çocuğun sosyal ve duygusal gelişimini desteklemektedir.
Aynı zamanda hikâyeler, çocukların alıcı ve ifade edici dillerinde ilerlemelere olanak tanımaktadır. Çocuğun kavram gelişimini arttırırken zihinsel gelişimine katkıda bulunur ve olmayanı düşünmesine yani hayal kurmasına olanak verir. Bu da çocukların gelişmekte olan iç ve dış dünyasına katkıda bulunur ve yaratıcı düşüncelerini harekete geçirir.
Hikâyelerin çocuklar için öneminden hareketle bu projede yer aldık. Bu proje ile öğrencilerimiz hem eğlenecek hem de kişisel ve sosyal gelişimlerine birçok katkı sağlayacaktır.
BURÇİN KURAN
ÇALIŞMA TAKVİMİNE GÖRE OCAK AYI ETKİNLİKLERİMİZ
OCAK
Tanışma webinarı
Görev dağılımlarının belirlenmesi
Projenin tanıtımı
Ayın değerlerinin belirlenmesi
Web2.0 araçları kullanılarak logo
hazırlama
Logo seçimi anket
TANIŞMA WEBİNARIMIZ
14.01.2021 tarihinde düzenlediğimiz webinarımızda projeye ortak olan öğretmenlerimiz ile tanıştık. Projemizin tanıtımını gerçekleştirdik. Proje ortaklarımızla proje içeriği hakkında konuştuk. Projemizin genel çerçevesini anlattık. Proje içeriği hakkında fikir alışverişinde bulunarak projemizin son şeklini belirledik. Ayrıca görev dağılımları ve ayın değerlerini belirledik.Ayın değerleri ''Sevgi'' ve ''Saygı'' olarak belirlendi.
LOGO ÇALIŞMAMIZ
ÇALIŞMA TAKVİMİNE GÖRE ŞUBAT AYI ETKİNLİKLERİMİZ
ŞUBAT
Web2.0 araçları ile
afiş hazırlama
Öğrencilerin
WEB2.0 araçları ile ile
avatar oluşturması ve kendilerini tanıtması.
Ayın değerlerin
öğrencilere dağıtılması
Şubat ayı hikaye tamamlama etkinliği
AFİŞ ÇALIŞMALARIMIZ
MEHMET AKİF ERSOY İLKOKULU 3/İ SINIFI ÖĞRENCİLERİ KENDİLERİNİ TANITIYOR
SEVGİ DEĞERİ HİKAYEMİZ
SAYGI DEĞERİ HİKAYEMİZ
ÇALIŞMA TAKVİMİNE GÖRE MART AYI ETKİNLİKLERİMİZ
MART
Ayın değerlerinin öğrencilere dağıtılması
Mart ayı hikaye tamamlama çalışması
SORUMLULUK DEĞERİ HİKAYEMİZ
DAYANIŞMA DEĞERİ HİKAYEMİZ
ÇALIŞMA TAKVİMİNE GÖRE NİSAN AYI ETKİNLİKLERİMİZ
NİSAN
·Ayın
değerlerinin öğrencilere dağıtılması
·Nisan ayı
hikâye tamamlama çalışması
DÜRÜSTLÜK DEĞERİ HİKAYEMİZ
Hikayemizi okumak için kitabın üzerine tıklayın .
MİSAFİRPERVERLİK DEĞERİ HİKAYEMİZ
Hikayemizi okumak için kitabın üzerine tıklayın .
ÇALIŞMA TAKVİMİNE GÖRE MAYIS AYI ETKİNLİKLERİMİZ
MAYIS
·Ayın
değerlerinin öğrencilere dağıtılması
·Mayıs ayı
hikâye tamamlama çalışması
·Öğrencilerin ve öğretmenlerin
proje ile ilgili öz değerlendirme yapmaları.
·E –kitap oluşturma.
·Yaygınlaştırma
çalışmaları
·Kapanış toplantısı
9 MAYIS eTwinning GÜNÜ ETKİNLİKLERİMİZ
AFİŞ ÇALIMAMIZ
PUZZLE ÇALIŞMAMIZ
Puzzle yapmak için resmin üzerine tıklayın.
İŞBİRLİKÇİ ORTAK ÜRÜN HİKAYEMİZ İÇİN HAZIRLIKLARIMIZ
Ayın değerleri Çalışkanlık ve Vatanseverlik olarak belirlendi. Ortak ürünümüzü storyjumper aracında hazırladık. Hikayelerin giriş bölümlerini 1. ve 2. sınıf öğrencilerimiz, gelişme bölümünü 3.sınıf öğrencimiz, sonuç bölümünü ise 4. sınıf öğrencilerimiz yazdılar. Karışık takım çalışmasında yer alan bütün öğrencilerimiz işbölümü ile hikayelerimizi tamamlamış oldular.
ÇALIŞKANLIK DEĞERİ HAZIRLIĞIMIZ
VATANSEVERLİK DEĞERİ HAZIRLIĞIMIZ
19 MAYIS ATATÜRK'Ü ANMA GENÇLİK ve SPOR BAYRAMI
Mayıs ayı değeri olan ''Vatanseverlik'' değerini pekiştirmek amacıyla 19 Mayıs Atatürk'ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı kutlama etkinlikleri düzenledik. Etkinliklerimizde kodlama çalışmaları yaparak codeweek etkinliği olarak düzenledik. Coodweek etkinliği yanısıra, Bandırma Vapuru hazırladık ve boyadık. Wordart ile kelime bulutu etkinliği düzenledik.
Oglumun böyle bir projede yer alması cok guzel oldu🙏Bu projede bize destek veren yanımızda olan burçin ögretmenimize teşekkurederiz❤️Oglumun bu projeden ogrendiği cok şey oldu kendını daha iyi ifade etmesi ve kendinde bu başarıyı fark etti 🙏🙏teşekkurler burçin hanım
Bu proje çocuklarımızın gelişimine katkı sağlayan,değerlerimizi eğlenceli bir şekilde öğrenmelerine katkıda bulunan faydalı bir projedir. Öğretmenimiz Burçin Kuran ın emeği büyüktür. Çünkü çocuklarımızın dil gelişimi ve kendilerine olan güvenleri böyle projelerle desteklenmiş oldu. Emeği geçen herkese çok teşekkür ederiz☺️
Bize bu projede yer veren burçin hanıma cok teşekkür ederiz🙏Oglumun bu projede yer alması cok mutlu etti bizi❤️
YanıtlaSilOglumun böyle bir projede yer alması cok guzel oldu🙏Bu projede bize destek veren yanımızda olan burçin ögretmenimize teşekkurederiz❤️Oglumun bu projeden ogrendiği cok şey oldu kendını daha iyi ifade etmesi ve kendinde bu başarıyı fark etti 🙏🙏teşekkurler burçin hanım
YanıtlaSilBu proje çocuklarımızın gelişimine katkı sağlayan,değerlerimizi eğlenceli bir şekilde öğrenmelerine katkıda bulunan faydalı bir projedir. Öğretmenimiz Burçin Kuran ın emeği büyüktür. Çünkü çocuklarımızın dil gelişimi ve kendilerine olan güvenleri böyle projelerle desteklenmiş oldu. Emeği geçen herkese çok teşekkür ederiz☺️
YanıtlaSil